måndag 20 april 2009

Himla


Det är så härligt ute på kvällarna nu att det är svårt att gå in i tid så att barnen kommer i säng. Barnen vill helst vara ute och spela fotboll eller hoppa studsmatta. Jag passade på att ta kort på min kuvasz Csigora Himla. Hon är för söt. Hon har ett väldigt vackert huvud tycker jag. En kuvasz är en ungersk herdehund och det är en helt annorlunda typ av hund än alla andra jag har haft, mycket mer självständig och lyssnar inte om hon inte vill. Hon har väldigt mycket vakt i sig så jag säger till alla (förutom de hon känner) att ingen får gå in på gården om inte någon vuxen släpper in dem. Hon är väldigt duktig med dem hon känner då skäller hon inte ens till skillnad från gårdshundarna och bordercollien som skäller vem som än kommer. Himla var ganska så krävande som unghund men nu efter hon har fyllt 2 år har hon börjat att lugna ner sig och lyssna lite bättre. Ska bli spännande med MH på lördag.

1 kommentar:

  1. Himla är jättebra på bilden, Det kommer säkert att gå mycket bra på MH på lördag.
    Agneta

    SvaraRadera