söndag 19 april 2009

Agility

Jag fick höra att Ekeröds Olga (som är en dotter till Jonna)och matte Ulrika varit och tävlat agility nu i helgen. Hon tävlade för första gången även i agilityklass och det hade gått jättebra. Hon missade ett hinder men tog alla kontaktfälten. Vilken duktig tjej! Jag håller tummarna för er på era kommande tävlingar. Det är så kul att få höra vad valpköparna gör med sina hundar och då behöver det inte bara vara tävlingar utan alla möjliga saker.
Olgas syster Olivia har börjat träna agility tillsammans med lillmatte Matilda. De går nu en nybörjarkurs på Rönne Hu. Olivia är också väldigt snabb och tycker om att träna. Ekeröds Nora "Hallon" (dotter till Belle) går också agilitykurs tillsammans med matte Ewa. Kanske kommer dessa två härliga tjejer också ut och tävlar.
Jag har ju tänkt att börja träna agility med Polly men hon har varit halt ett tag men det verkar bättre nu. Men jag vill vänta ett tag till så att hon inte slår upp skadan igen. Veterinären trodde det var en muskelskada. Jag är verkligen sugen på att börja träna agility igen, min Smulan är ju pensionerad och Jonna är ju min dotter Wilmas hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar