söndag 25 april 2010

Agilitytävlingar och valparna 2 veckor






Nu är det vår och aglilitysäsongen är igång för en del. Jag har inte kommit igång ännu men inspirerad av mina duktiga valpköpare har jag plockat fram ett hopphinder, däck och slalom på åkern idag. Jag och Wilma tränade med hundarna och både tvåbenta och fyrbenta tyckte det var jättekul. Nu måste det blir träning av. Tillbaka till mina duktiga valpköpare som igår var i Kungälv och tävlade aglility. Och det gick bra. Ulrika och Ekeröds Olga blev 2:a i hopptvåan small och fick en pinne(så nu har hon 2 i hopptvåan). Beatrice och Ekeröds Laban blev också 2:a i hopptvåan medium och fick också en pinne. Ett stort GRATTIS till er båda. Här är bilder på Ulrika och Olga från gårdagens tävling.
Valparna var igår 2 veckor och har nu öppnat ögonen. De äter och sover och växer så det knakar. Här är bilder på sötnosarna.

3 kommentarer:

  1. Vad söta valparna är! =) Och vad roligt att det går så bra för Ulrika med Olga. Visst blir man sugen på att ge sig ut och träna med hundarna igen nu när sol och värme börjar komma tillbaka? Jag ska bara bli av med min stora mage först. =)

    SvaraRadera
  2. Å, vad de är söta! Tre så olika. Om de ändå kunde växa fortare. Vi var och hälsade på Meja häromdagen. Det är en två-årig likadan fast tik.
    En liten underbar varelse.
    Vi hörs!
    /Gerd

    SvaraRadera
  3. jag hänger gärna på och tränar:))

    SvaraRadera