söndag 18 april 2010

Valparna 1 vecka






Igår var valparna redan 1 vecka. Allt är bra med dem de äter och sover och växer. Olivia är en jätteduktig mamma på alla sätt och trivs verkligen med att vara mamma. Nu efter en vecka lämnar hon valparna lite mer än bara för att kissa. Nu har hon tid att hälsa ett litet tag på oss. Alla valparna är tingade. Tikvalpen ska heta Stoja efter min allra första border collie som var född 1986. Hon var den första hunden som jag tränade agility med och även vallning. En superhärlig hund. 1990 tog jag och min mamma en kull valpar på henne och det väckte intresset för att starta en kennel.
Här kommer lite bilder på Olivia och valparna. Jag tycker den översta bilden är så härlig, puss mellan mor och son. Tikvalpen Stoja är på den nedersta bilden.

3 kommentarer:

  1. Vad knubbiga och goa de är!
    Väntar och längtar.

    Familjen Salin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder på de små juvelerna. Längtar efter att få se dem på riktigt.

    Familjen Sjöman

    SvaraRadera
  3. Åh, vad goa och söta de är! Stoja ser hur fin som helst ut, men så är jag ju särskilt svag för viltfärgade och röda hundar oxå...=) Kram!

    SvaraRadera