lördag 8 maj 2010

Valparna 4 veckor




Nu var det längesedan jag skrev här på bloggen. Jag har helt enkelt inte hunnit med det. Det har hänt mycket sedan sist. För det första har valparna blivit 4 veckor idag och de har börjat gå rundor och är väldigt pigga. De blir glada och viftar på svansen när man kommer in till dem. De tycker om att slickas i ansiktet och älskar när de får sitta i famnen. Idag tog de sig ut ur valplådan för första gången. De har också fått mat för första gången idag och de åt lite grann. Förra veckan passade vi Ricco (Jonnas valp) då hans familj skulle till USA. En verkligt härlig liten hund med supertemperament. Det var verkligen full rulle här hemma. Han åkte hem i måndags. Jag har även haft mycket på jobbet med utvecklingssamtal och olika projekt.
Har även hunnit med att vara på vår hunduppfödarcirkel som alltid är lika kul. Vi var hemma hos en som har Chinese crested( kinesiska nakenhundar) och hon hade en valp(en med hår jag tycker inte om de nakna) som var så underbar att jag skulle velat tagit med den hem. Men efter en del funderingar kom jag fram till att det inte var läge för en valp till nu. Men någon gång vilja ha en sådan jag tycker de är så söta(de med hår alltså).
Idag fick jag rapport från Lund där några Ekerödshundar har varit och tävlat agility. Ulrika och Ekeröds Olga vann agilityetta och fick en pinne och blev där med uppflyttade till agilitytvåan. JÄTTEGRATTIS! Ann-Charlotte och Ekeröds Busan(från min första kull med gårdshundar)fick pinne i hoppettan och blev uppflyttade till hopptvåan. GRATTIS verkligen kul att den gamla damen är still going strong. Beatrice och Ekeröds Laban fick 5 fel i agilityettan och kom 4:a ett stort GRATTIS till er också. Det blev ju ingen pinne för man måste vara felfri för att få det. Jag blir så stolt över er.
Här kommer bilder på valparna som jag har tagit idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar