söndag 23 maj 2010

Hässleholm








Igår var jag, Wilma och Julia på hundutställning i Hässleholm. Vi hade 4 hundar med oss. Wilma visade Qila och Polly och jag visade Quilla och Pärlan. Vi hade en härlig och rolig dag och jag är nöjd med resultaten. Allra först på morgonen visade jag mamma kuvasz Zelma och hon blev BIR(bäst i rasen) och fick Cacib(internationellt cert). Det var roligt att visa henne. Hon är rolig och springa med. Sen var det dags för gårdshundarna och där var många 60 st. Först ut var det Qila och Quilla i juniorklassen. Quilla är ju min foderhund och hon kom hem till mig på morgonen så vi har inte tränat något tillsammans med det gick mycket bra. Båda fick 1:or och i konkurrensen så blev Qila 2:a med Hp och Quilla blev reserv (reserv är 5:a). Sedan visade jag Pärlan i unghundsklassen och hon fick en 1:a och blev reserv. I öppenklassen visade Wilma Polly och hon fick också en 1:a och blev reserv. Alla hundarna skötte sig jättebra i ringen och Wilma var mycket duktig i ringen och Julia var duktig på att rasta hundarna. Här kommer lite bilder från utställningen och agilitytävlingen. Först bilden är på Beatrice och Laban. Därefter är det jag, Wilma och Julia. Sen är det Polly sedan är det Pärlan och därefter Qila och Quilla. Nästa bild är på mig och Quilla och sista bilden är på Wilma och Qila " in action".

På en annan plats i Hässleholm var det agilitytävling samma dag och där var återigen några Ekerödshundar som tog pinnar och fick bra placeringar. Beatrice och Ekeröds Laban blev 3:a i agilityettan och fick pinne och blev därmed uppflyttade till agilitytvåan. Ett JÄTTESTORT GRATTIS. Ännu ett SUPERGRATTIS blev det till Fia och Ekeröds Heffa som blev 3:a i hopptvåan och blev uppflyttade till hopptrean(som är den högsta klassen). Ulrika och Olga blev 4:a i hopptvåan det blev ingen pinne eftersom det delades ut 3 pinnar men jättebra jobbat, GRATTIS. Så duktiga ni är.

1 kommentar:

  1. Det var en trevlig dag med fint väder.Ebba var så trött när vi kom hem.

    SvaraRadera