lördag 14 november 2009

Olivia har A-höfter



Ekeröds Olivia har blivit röntgad med A på höfterna. Jättekul! Olivia är ju min fodertik som bor i Klippan. Nu ska jag försöka hitta en lämlig hane till henne. Hon kommer att paras i januari/februari (hon beräknas löpa då) om hon löper då annars väntar jag till hennes nästa löp. Jag vill inte ha valpar hela sommaren eftersom vi har bestämt att vi för en gångs skull ska på en veckas semester till Gotland. Det räcker att hitta någon som kan passa de vuxna hundar.

Olivia och matte Matilda har idag debuterat på officiell agilitytävling i Varberg. Hon tyckte det var vansinnigt kul och tog därmed fel hinder av bara farten. Det viktigaste är ju att hon tycker det är kul och har farten. Styrningen kommer efterhand. Lycka till i fortsättningen.
Hennes syster Olga och matte Ulrika var också och tävlade idag och hon tyckte också det var roligt och tog också fel hinder. Ekeröds Laban var också med på tävlingen och gjorde ett kanonlopp med endast 5 fel. Ni är så duktiga.

Förra helgen var Ekeröds Hugo och Ulrika och tävlade rallylydnad och de fick 75 poäng och fick därmed den tredje och sista uppflyttningspoängen och är nu uppflyttade till fortsättningklassen. GRATTIS

3 kommentarer:

  1. Laban och Beatrice kom 5:a på sitt fina lopp!
    Nu tar vi tävlingspaus ett tag. På torsdag är det dags för röntgen Olga och koll Hugos ben.

    SvaraRadera
  2. STORT grattis till Olivias höfter!! =)

    Och så tackar jag för ditt grattis oxå, det ska bli jättespännande med "tvåbenssmått"...

    SvaraRadera