onsdag 12 augusti 2009

Ekeröds Phantom blev Tollarps snabbaste hund





På rasspecialen i Tollarp anordnade rasklubben en tävling om vilken gårdshund som var snabbast och det blev Ekeröds Phantom "Leo" med sin matte Martina. GRATTIS bra jobbat. Här kommer lite bilder från Tollarp. Överst är det supersnabba Leo och sen är det det några bilder från agilitytävlingen. Först Ekeröds Nora "Hallon" med ett jättehopp sen Ekeröds Hugo i däcket och sist men inte minst Ekeröds Laban som fick domarens pris på agilitytävlingen.
Här hemma har det hänt en del. Alla valparna utom Qila som jag ska behålla har flyttat till sina nya hem. Qila saknar nog inte sina syskon så mycket för hon har en jättebra lekkamrat i Pärlan. Pärlan är ganska hårdhänt när hon leker (hårt uppfostrad av Himla) men Qila har lärt sig att sig ifrån om det blir för hårt och hon är inte så lugn själv heller för den delen.
Himla som har varit på prov i en ny familj i en månad fungerar bra där så nu är det bestämt att hon ska stanna där. Det är en stor sorg i hjärtat men jag vet att hon har det jättebra där och här hemma har det blivit lugn i flocken och barnens kompisar kan komma och gå som de vill.
Igår var jag på uppfödarcirkel och det var som vanligt intressant och trevligt. Ikväll ska jag på inskrivning på valpkursen som jag ska gå med Qila. Sen är det snart slut på sommaren och jobbet börjar igen. Jag förstår inte vart sommaren tog vägen. Men tiden går fort när man har roligt.

3 kommentarer:

  1. Hej Petra kul inlägg men Leos mate heter inte Martina utan det är Marlene

    SvaraRadera
  2. Ja, det vet jag ju egentligen. Det blir ju lite fel ibland helst när man ska skriva blogg, laga mat och passa valp samtidigt. Grattis Marlene. Ni kan väl maila mig på min nya adress: ekerods-kennel@tele2.se för er mailadress försvann när min förra mailadress slutade att fungera.
    Hälsningar Petra

    SvaraRadera
  3. Kul att bilderna kom till användning! =)

    Uppfödarcirkeln är ju så himla rolig! Önskar man kunde få gå den om och om igen... =P

    SvaraRadera