lördag 1 augusti 2009

Agility i Tollarp


GRATTIS till Ekeröds Hugo och Ulrika som blev 2:a på rasklubbens klubbmästerskap i agility i Tollarp igår och ett stort GRATTIS till Ekeröds Laban och Beatrice som blev 4:a. Ni är så duktiga. Jätteroligt att det var tre Ekeröds hundar till som var med och tävlade. Det var Olga, Nora "Hallon" och Phantom "Leo" som alla är unga, nya och duktiga hundar som jag verkligen tror kommer att synas fler gånger i agility. Jag kunde ju inte vara med i år men man blir verkligen sugen på att träna så att vi kan vara med nästa år. Det kändes lite trist att inte vara med i år det är ju tradition sedan många år tillbaka att tävla agility i Tollarp. På bilden är det Ulrika och Hugo med priser från tävlingen.
Jag vill tacka er alla duktiga valpköpare som tränar och tävlar era hundar. Jag är så stolt över er.

4 kommentarer:

  1. ja Ulrika är jätte duktig med sina hundar.har tagit lite bilder på dem som jag ska maila dig /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack, Anna jag tar gärna emot bilder.

    SvaraRadera
  3. Träffade både Phantom (Leo), Laban, Olga och Hugo och det var jättekul att se dem. =)

    Grattis till alla möjliga olika framgångar i Tollarp, själv tyckte jag snabbhetstävlingen var väldans kul... =P Phantom vann med 6,66 sek om jag inte minns fel, så jag och Hallon får ligga i hårdträning till nästa år för vi var långt ifrån med 7,25 sek. =)

    Hallon insats i agilityn var super, trots diskningar. =P I nybörjarklassen diskade vi oss på sista hindret (snöpligt!), och i hoppklassen blev det tyvärr ett hinder från fel håll (absolut inte Hallons fel, utan mitt) men f.ö. var hon helt felfri i det loppet. Jättestolt över henne, det var ju första gången någonsin för oss båda!

    Kram på er, jag skickar oxå bilder så småningom! =)

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Kul att du har så duktiga valpköpare som är flitiga och tränar och tävlar med sina hundar.
    Såg när Ekeröds Phantom vann tävlingen Tollarps snabbaste hund och det var en fröjd för ögat. Matte är verkligen jätteduktig med sin hund. Ska skicka över en bild på ekigaget. Anne

    SvaraRadera