söndag 11 juli 2010

Tvååker och Bjuv



Vilken helg! Jätteroligt men man känner sig ganska trött nu. I fredags var vi i Tvååker på utställning. Wilma ställde Qila i juniorklassen. Hon fick 1:a med Hp och vann juniorklassen (där var 6 tikar i juniorklassen). Hon fick bra kritik och den löd så här:
väldigt feminin, harmoniskt byggd, utmärkt skalle, ngt långt nosparti, välplac ögon och öron, saxbett, utm. hals, tillr vinklad fram och bak, utm förbröst och bröstkorg, medelkraft. benstomme, parallella fria rörelser, trevligt temp.

Jag ställde mamma kuvasz Zelma som blev BIR och fick cacib. Sedan var vi inne i stora ringen. Det var kul men vi gick inte vidare där. Kuvaszer brukar tyvärr aldrig gå vidare.

Igår var wilma och jag i Bjuv och tävlade agility med Jonna och Olivia. Det var så roligt och jag var mycket nöjd. Olivia skötte sig väldigt bra(vi har ju inte tränat mer än några veckor ihopa. I agilityklass 1 fick vi 5 fel hon missade i slalom och vi kom på 14 plats av 69 stycken och det tyckte jag var bra. Wilma och Jonna gick också mycket bra men blev tyvärr diskade(det är mycket lätt i agility). I hoppklass 1 fick både jag och Wilma 10 fel i slalom båda två och jag kom på 18 plats och Wilma på 27 plats. En väldigt rolig och varm dag och vi kom på förstod att vi båda behöver träna slalom.

Idag var vi återigen i Bjuv och tävlade agility. I agilityklass 1 fick Wilma och Jonna 15 fel och jag och Olivia fick 5 fel. För min del återigen i slalom. Men jag kom i alla fall på 16 plats utav 73 st. I hoppklass 1 fick jag 5 fel igen men här var Olivia trött och inte alls den pigga hunden som hon brukar vara men jag förstår henne det var väldigt varmt och hon var trött i huvudet efter att varit iväg två dagar. Jonna var däremot inte så trött utan gick en jättefin runda men blev tyvärr diskade för att de kom ut fel ur slalom vilket inte Wilma upptäckte. Det har verkligen varit en bra träning för oss i helgen så nu är det bara att fortsätta träna och anmäla till fler tävlingar för det var så kul tyckte vi.

1 kommentar: