onsdag 30 juni 2010

Nya höftledsresultat

Det är 4 Ekerödshundar som har röntgat höftlederna under våren med jättebra resultat. Det är Ekeröds Noak, Ekeröds Micke och Ekeröds Lufsen som fick A på sina höftleder och Ekeröds Plus fick B. Mycket roligt, grattis allihopa. Det känns verkligen kul för målet är ju att föda upp friska, trevliga och rastypiska hundar.

Idag har jag och barnen varit och tränat agility med alla 5 gårdshundarna och det var väldigt roligt och det gick bra. Jag och Wilma ska ju tävla nästa helg i Bjuv men vi hinner nog träna några gånger till innan dess. Jag och Wilma har tänkt att vara med på agilityklubbtävlingen i Tollarp. Jag ska anmäla Jonna, Olivia och Polly. Jag hoppas att vi träffar fler Ekerödshundar där. Det ahde varit kul.

4 kommentarer:

  1. Grattis till HD-resultaten! Idag ska vi på kvällstävling ag i Varberg. Olgas debut i trean och Hugo ska också starta är det tänkt. Vi kommer till Tollarp, är en dum tid kl 15 en fredag men jag har lyckats vara ledig. Ska även tävla i rallytävlingen på söndan, Hugo avancerad och Olga nybörjare (Olgas rallyträning är mitt semesterprojekt...) Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i Varberg! Så roligt att ni kommer till Tollarp. Kul att ni ska vara med på Rallylydnad också. Vi ses i Bjuv.

    SvaraRadera
  3. Olga gick i mål med 5 fel i slalom i 3-debuten. Sen blev hon 4:a i öppenklassen. Hugo tyckte värmen var lite jobbig men han gick i mål och blev 11:a i ag 3. Nu åker vi till Karlskrona på ag över helgen. Hugo sitter redan vid packningen så jag inte ska glömma att packa med honom... Ses i Bjuv.

    SvaraRadera
  4. Grattis, gud vad roligt!! =)

    SvaraRadera