måndag 26 oktober 2009

Quintus vidare bravader



Dessa härliga valpköpare!! Ett tag efter Quintus hade flyttat hemifrån fick jag en rapport om "Quintus bravader" och det var så roligt skrivit så man blir bara så glad. För någon vecka sedan fick jag ett nytt mail med "Quintus vidare bravader" också det jättetrevligt skrivit så jag var tvungen att fråga om jag fick sätta i det på bloggen och det fick jag. Här är några kort på Quintus. Visste ni att han som myntade "Carpe diem" hette Quintus. Så här kommer Quintus hälsning:
Hej allesammans!

Igår började jag i skolan.

Det samlade omdömet från kursledare och övriga deltagare var att jag är en mycket vanartig gosse.

Husse muttrade något om obildbar och matte hade skammens röda rosor på kinderna när vi lämnade brukhundsklubben efter mina första lektioner.

Själv tyckte jag att det gick jättebra!

Jag var den enda valpen som skuttande på bakbenen tog mig runt konerna varenda gång!

Inte vid något tillfälle satte jag ner frambenen (gör om det den som kan)!

Sitt och ligg har vi tränat på hemma och det har jag inga som helst problem med, så länge inte någon kursledare ser på.

När hon var i närheten så tyckte jag det var bäst att hoppa upp och ner lite, och när hon ville se mig ligga så gjorde jag henne gärna till viljes, och la mig snällt på rygg samtidigt som jag sprattlade frenetiskt med alla fyra benen.

Mina kurskamrater verkar på det hela taget ganska trevliga, även om en del av dem var lite svåra att få igång, trots att jag gjorde mitt bästa.( ögontjänare, säkert)

Och sen, bäst av allt, man får läxa!

Med början idag ska vi träna på att gå på alla fyra benen mellan koner (vad det nu ska vara bra för?) samt sitt och ligg (kan jag redan).

Annars går livet sin gilla gång här på Haspelvägen.

Jag har varit på mitt favoritställe djursjukhuset och blivit vaccinerad(sådär), men sen köpte vi godis(roligt) och lekte med en rottweilervalp som var där i samma ärende(jätteroligt).

Avmaskad har jag också blivit (inga problem om man får tabletten i en korvbit).

Mycket skogspromenader blir det, främst i Skryllegården och Bokskogen, och nu efter den förste september även en och annan strandpromenad i Skanör(rutten tång luktar gudomligt).

Vidare så kommer jag äntligen, om än med viss möda, upp på soffor, bord och sängar, tjoho!

Jag bifogar några bilder(fotona från valpkursen blev usla p.g.a. mörkret).

Carpe diem!

Quintus Lundin med familj

2 kommentarer:

  1. Men guuud, vad roligt skrivet! Quintus kan både skutta jämfota och skriva minsann! =) Och han låter onekligen som en mycket charmig gosse...

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte illa att ni varit "harfria" så länge! Jag tycker era omgivningar ser väldigt harvänliga ut. =) Men kul att Polly oxå bröt, hur var Belle med att jaga? Jag hoppas ju som sagt att Hallons valpar inte blir särskilt "jaktiga"...

    Vi planerar att para Hallon på nästa löp, vilket antagligen kommer bli i februari. Vi har inte bestämt hane än (det är ju så svårt!), men har ögonen på några stycken. =)

    SvaraRadera