söndag 18 oktober 2009

Klubbtävling och valpkursavslutning


Igår var jag och Wilma och tävlade agility. Det var klubbtävling på Örkelljunga brukshundklubb. Wilma tävlade med Jonna och det gick bra tyckte jag men Wilma var inte riktigt nöjd eftersom hon blev diskad agilityklassen. Men det gick bra och det var en ganska svår bana och då är det lätt det blir fel hinder. I hoppklassen fick hon 10 fel och det var också ett bra lopp. Jag tävlade med Polly och Pärlan för första gången. Polly var med i nybörjarklass och hoppklass och hon var jätteduktig. Hon fick 10 fel i nybörjarklassen och blev 2:a. I hoppklassen fick hon 15 fel och hon gick jättebra och det var en svår men rolig bana. Härliga Polly hon är så rolig att springa med. Hon är på bild här ovanför. Pärlan var bara med i nybörjarklassen hon är inte så gammal och har inte tränat så mycket. Hon fick många fel men hon gick bättre än jag trodde eftersom hon har tränat så lite. Hon kan nog bli riktig bra, hon tycker i alla fall att det är kul.
Idag har det verkligen varit fullt upp. I förmiddags var jag med Wilma när hon var på buggkurs. Hon började den 6 september och hon har verkligen lärt sig massor på denna korta tiden. På eftermiddagen var jag och Qila på valpkursavslutning. Det tyckte hon var roligt idag när det var fint väder och hon inte behövde ha täcke på sig. Hon är vekligen duktig även om jag inte är så flitig på att träna hemma. Efter det var bara hem och hämta Emil och köra iväg på hans innebandyträning. När vi kom hem så gick jag och Julia en lång runda på åkern med hundarna. Trist att det mörknar så tidigt bara och värre blir det när vi ändrar klockan till vintertid.

1 kommentar:

  1. mmmm den där klockan.Jag glömnde att ändra och förstod en bra bit på förmiddagen att jag stigit upp jätte tidigt, redan kl 6.00....

    SvaraRadera