måndag 13 juli 2009

Csigora Himla



Jag har efter många funderingar bestämt mig för att omplacera min älskade Kuvasz Himla. Det är en glad positiv kuvasztik på 2 år som har mycket vakt i sig. En mycket härlig hund men hon passar inte här hos oss i vår familj där det är kompisar till barnen nästan varje dag. Sen tycker hon mycket om mina dansk/svenska gårdshundar men hon leker alldeles för hårt med dem så de blir skadade. Förra söndagen var här en familj och hämtade henne och ska ha henne på prov ett tag. Än så länge fungerar det bra och jag hoppas att det fortsätter så. Då får hon det jättebra där men stora hundkompisar att busa med.
Idag har valparna varit ute mycket. De är mycket nyfikna och går runt på gården och kollar in olika saker som traktorn, fotbollsmål, singel(Quintus trodde först att man kunde äta det men upptäckte snabbt att det inte var så gott)mm.
Överst är det en bild på två av tikvalparna och sen är det en bild på fina Himla.

1 kommentar:

  1. Förstår att det är svårt att välja, de ser super ut båda två (ja, alla fyra för den delen)! Personligen är ettan min favorit (älskar den asymmetriska bläsen), medan mamma tycker bäst om tvåan. =)

    Starkt beslut att omplacera fina Himla, ibland blir det ju bara så. Har själv en omplaceringshund och jag kan ju säga att jag är väldigt glad att den förra familjen fattade det beslutet - jag fick världens bästa hund! Hoppas att den familj Himla nu är hos också kommer känna så. =)

    Kram/Yohanna med flock

    SvaraRadera