tisdag 13 september 2011

Qila har fått cert



I söndags den 11/9 så var vi på utställning på Sofiero. Wilma visade Ekeröds Qila och Anna visade Ekeröds Olivia och Ekeröds Ronja (mitt knä är fortfarande inte bra och jag hoppar fortfarande på kryckor). Det blev en väldigt lyckad dag. Ronja var med i Unghundsklassen och fick Very Good. Hon är fin men är än så länge ganska liten så jag är nöjd med det resultatet. I Öppenklassen fick både Qila och Olivia excellent. Olivia blev 4:a och Qila 1:a med CK. Därefter fick Qila sitt första CERT!!JIPPI!!
Wilma var jätteduktig på att visa henne och det var väldigt nervöst att sitta och titta på då domaren var mycket noggrann och de fick gå flera gånger innan han bestämde sig. Tack Anna för att du visade mina hundar så bra och bar på mina saker. Här på bilden är en stolt Wilma och en glad Qila. På den den andra bilden är det halvsyskonen (Jonna är deras mamma)Qila och Olivia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar