torsdag 11 augusti 2011

Tollarp






Fredagen den 5 augusti var det dags för dansk-svensk gårdshundsklubbens årliga klubbtävling i agility. Tävlingen hålls i Tollarp. Jag, Wilma, Julia och min mamma åkte dit med 4 av våra hundar. Jag tävlade med Qila och Polly. Wilma tävlade med Olivia och Jonna. Där var fler Ekerödshundar där. Ulrika tävlade med Olga och Hugo. Ricco var också med i Nybörjarklassen med sin matte Britt-Marie. Jag var väldigt nöjd med våra lopp även om det blev lite fel ibland. Det var första gången Ricco tävlade och han var jätteduktig. Ett STORT GRATTIS till Ulrika och Hugo som kom på 3:e plats. Olga gick också jättebra men hade 5 fel i den ena klassen och då blev det ingen placering. Jag är så stolt över alla Ekerödshundar( Ekeröd var den kennel som hade flest deltagare i agility. Roligt).

1 kommentar: