söndag 15 augusti 2010

Tollarp





Igår var var jag och Jocke på rasklubbens utställning i Tollarp. Det var valpar och hanar som ställdes ut igår. Där var 2 av mina valpar som ställdes ut och där var en (Ekeröds Ricco) som var och tittade på. Det var verkligen jätteroligt att träffa dem igen. De hade växt mycket och blivit jättefina. Alla tre var mycket glada och positiva. Det var första gången de var iväg på utställning men alla tyckte det var väldigt roligt och tyckte om alla människor och hundar och var verkligen framåt. Det gör mig jätteglad då jag tycker det är viktigt hur de är mentalt.

Ekeröds Sicko "Messi" var med i valpklass 4-6 månader. Han blev placerad som 4:a av 7 valpar. Ett stort GRATTIS! Han fick jättefin kritik förutom att han inte ville trava (det var ju så kul allting)i ringen så domaren kunde inte bedömma hur han rörde sig. Men jag tror att matte fick blodad tand och tänker ställa ut fler gånger och nu vet hon vad de behöver träna på. Jag hoppas att ni gör det för han är verkligen fin. Sen är det ju kul också.

Ekeröds Ronja var med i valpklass 6-9 månader. Jag visade henne och hon skötte sig mycket bra i ringen trots att hon inte har tränat så mycket med husse och inte alls med mig. Hon fick också jättefin kritik men blev inte placerad( det är de 5 första som får pris). Där var 9 valpar i klassen och hon var yngst av dem. Hon har precis fyllt 6 månader. Hon är jättefin men behöver växa till sig lite mer.

Det var en härlig dag och tack alla ni kom med era valpar. Jag önskar Ulrika och hennes hundar lycka till i rallylynadstävlingarna i Tollarp idag.
Jag fick precis reda på att Ulrika och Ekeröds Olga fick 80 p och är därmed godkänd i nybörjarklassen i Rallylydnad. ETT STORT GRATTIS!

Självklart tog jag ju lite kort på hundarna och här är några. På översta bilden är det jag och Ronja som står i ringen och väntar på vår tur. Nästa bild är på Ronja sen är det Sicko "Messi" och sist men inte minst Ricco.

Jag har nu fått reda på att Ulrika och Ekeröds Hugo fick 74 poäng i den avancerade klassen i rallylydnaden och det räknas som godkänt. Han blev 2:a GRATTIS. Olga blev 4:a i sin klass.

1 kommentar:

  1. Synd att vi gick om varandra i Tollarp. Härlig helg har det varit! /Ulrika, Hugo och Olga

    SvaraRadera